יש אופניים אחרות

 

בסוף השבוע שעבר התקיים בתל אביב אירוע בתים מבפנים. ברור שלא היה סיכוי שאפספס אותו! היה מקסים אפילו לא נורא מייגע, ציפיתי לתורים ארוכים, בעיות חניה, וזיעה תל אביבית דביקה.

אבל לא, היה תענוג ולמי שפספס הפעם, סמנו כבר את שנה הבאה ביומן!

הפעם לא באתי לכתוב על הבתים אלא על מרק דונדה אותו גיליתי לגמרי במיקרה למרות שהמסגרייה שלו הופיעה בתוכניה עוד מההתחלה. שוטטנו לנו על גבול תל אביב יפו ליד הסטודיו של סמי די ששווה פוסט משלו, ומול קסטיאל שהיה סגור ופתאום ראינו אופנים קסומות, בכל מיני צורות, עם המון הומור, פשוט אהבה ממבט ראשון.

אופניים עם מרכבה רומית

התמונה מכאן

 

 

מרכבה רומית בשבת בבוקר

הודו?

מזכירות ריקשה, לא?

אופנים עם ארגז גדול לכל מיני דברים…

ארגז גדול לכל מיני דברים, אפילו ילדים
עגלייט

בתמונות למעלה תראו את מה שנקרא העגלייט, ארגז שמתחבר מאחורית לאופניים לכל מיני משאות קטנים.

אופנים עם מושב אחורי לילד בוגר

אופנים עם מושב אחורי לילד בוגר

נכנסתי פנימה למסגריה לחפש את האבא והאמא של האופניים האלו. מרק לא היה שם אבל קיבלתי מספר טלפון, חייגתי.

מרק שבהשכלתו הוא מעצב תעשייתי מספר: ״הכול התחיל מהרצון שלי לבנות אופניים או ריקשת אופניים אבל לא ממש ידעתי איך להתחיל, זה היה אחרי טיול של שנה שעשיתי במזרח הרחוק. נכנסתי לאינטרנט וגיליתי קבוצה גדולה של אנשים שהחליפו מידע בנושא בניית אופניים וכלי רכב מונעי כוח אדם למים אדמה ואוויר. הפרויקטים שראיתי היו מדהימים והמידע היה מפורט ואיכותי.״

"לכיוון שבחרתי ללכת היה שם work bike או  work bicycle הרבה מאוד אנשים בנו אתרים בנושא הזה פרסמו תמונות שמדגימות את הדברים השונים שניתן לסחוב על אופניים, עם הזמן חלק מהאתרים ניסו להפוך למסחריים ודרשו תשלום על המידע, בזמן שאתרים ממש מושקעים פשוט נעלמו. אני  עם העסק שלי שהיה רק בתחילת דרכו ובחיפוש כיוון, פשוט המשכתי לחפש הכנסה מכל כיוון שקשור בגלגלים וברזלים, במצב שלי אני מניח היו גם שאר הפועלים בתחום בשאר העולם, כך שחלק החליפו כיוון והעקשנים או "הטיפשים" פשוט המשיכו, בדיעבד רוב העסקים האלו נעלמו למרות הפעילות המדהימה."

"היו עוד כמה כמוני בארץ. אבל מי שלא ניסה להתפרנס וראה בעשייה סוג של תחביב עבר לתחביבים יותר זולים. פיתוח ובניית אופניים זה מאוד יקר ולוקח המון זמן להגיע לאיכות, מכיוון שזה מוצר שנמדד גם ביופי אבל בעיקר בזמן השימוש. "

"האופניים ושאר המוצרים שאני בונה מיועדים לעזור להוביל בעזרת אופניים כמה שיותר בכמה שפחות, הלקוחות שלי הם: שליחים, אנשי מקצוע, בעלי כלבים, הורים לילדים, בעלי צרכים מיוחדים וסתם משוגעים לדבר."

העסק שלי עדיין מתמחה בבניית אופניים אך מקור הכנסה עיקרי זה מעבודות מסגרות, תכנון עיצוב וביצוע עבודות שקשורת במתכת, אני מרתך ומלחים כמעט את כל המתכות: פלדה, נירוסטה, אלומיניום ופליז. אפשר לומר שבניית אופניים הפכה אותי למסגר מעולה״

בעולם נשארו עוד מעט משוגעים כמו מרק ואיך לא הם נמצאים בהולנד!! הנה אתר שעוד קיים בנושא

http://www.workcycles.com/

רומנטי או לא?

נזכרתי בשוק של נתניה כשהייתי קטנה היו שם ירקנים עם אופניים היה להם מקדימה משטח גדול לתצוגת הירקות שלהם וכמובן שני גלגלים קידמיים. עדיין אפשר לראות את האופניים ההם באזור נחלת בנימין מובילים בדים.

נחלת בנימין, בדים על אופנים, צילום אוהד שרגאי

אז לכו בקרו את מרק דונדה, קנו ממנו אופניים או כל עבודת מסגרות אחרת, שלא יעלם לנו גם הוא יחד עם כל התשוקה, ההומור ואהבה לאופניים!

רחוב אלפסי 29, טלפון 050-7683632

Reader Interactions

תגובות

  1. יופי של רשומה. אהבתי. מזכירה את התלת אופוע למינהו שהיה בן-בית בכבישים שלנו , עם ה"סירה" כשכל המשפחה יושבת בתוכה….וגם את האופניים עם המיכל-קופסא, מתקן קדימה.
    גלגל חוזר הוא בעולם. לפעמים גאות ולעתים שפל…. אבל כל פעם יש שידרוג.
    תודה שהבאת.

Leave A Reply