חלון לים התיכון

הייתי השבוע בבית מלפני 30 שנה, כולו עם חלונות עץ שצבועים בחום כהה וכבד. מה עושים איתם? להחליף? חס וחלילה! כבר כמעט לא עושים היום חלונות מעץ אבל זה אחד הדברים היותר יפים ואותנטים שהיו. אבל מה, את החום הכבד הזה אי אפשר לסבול היום. אז דעו לכם שנגר מוכשר יכול להוריד את כל החום הזה ולהחזיר לעץ את המראה המקורי שלו. אז יהיה אפשר לצבוע בלכה שקופה או בלבן חלבי שכזה. אני כבר מחכה לראות את התוצאה החלומית

חלונות מפירוק, התמונות מוינטז'מנייה.

תריס עץ ישן וחלוד. מקסים. לא לגעת. מקסימום לצבוע את הברזל בלכה מט, כדי לקבע את הצבע החלוד.

אם כבר מדברים על חלונות, ועוד על חלונות של פעם, חייבים לדבר על חלונות ברזל או בשמם הנפוץ חלונות בלגיים. החלונות הבלגים קיבלו את שמם מהפרופיל שממנו הם עשויים, שמקור הגיע מבלגייה. שתי נקודות למי שמנחש מאיפוא מגיע הכל היום? אין מתחרים ליופיים של החלונות הבלגיים. פרופיל הברזל הוא דק מאוד ואף על פי כן חזק דיו לשאת מפתחי חלון גדולים יחסית, כך שמתקבל מראה מעודן ביותר. ניתן גם לחלק את החלונות האלו ולעצבם כרצוננו ועדיין ריבוי החלוקות לא יכביד על המראה אלא להפך.

דלת ברזל. התמונה נילקחה מהאתר הזה.

חזית הכוללת חלות וויטרינות ברזל. התמונה נילקחה מפה.

אחרי שהיללתי את החלונות האלו כל כך, אני חייבת לציין גם את המינוסים שלהם (כל עניין הפרקטיות הזה הוא ממש לא סקסי..) את חלון הברזל יש לתחזק כנגד חלודה. יש לוודא שהחלונות שקיבלתם עברו גילוון ולקחת בחשבון שאחת לכמה שנים יש לצבוע אותם.

כמו כן רמת הבידוד והאטימות של החלונות האלו אינה מהגבוהים. ישנם היום בעלי מיקצוע שמקפידים יותר בנושא ועובדים עם זכוכית טריפלקס וגומיות.

מעל הכל החלונות האלו מאד יקרים, ואסור לחסוך כשמחליטים ללכת עליהם. צריך לקחת בעל מיקצוע מיומן ביותר כדי שהחלונות יחזיקו לשנים. נו ליופי יש מחיר, כולנו הרי יודעות…

החלון הנפוץ ביותר היום הוא חלון האלומניום. יש לו יתרונות בולטים. הוא זול ביחס לאלו מעץ וברזל. הוא עמיד בכל מזג אויר, אינו מחליד, אטום לרעש ומבודד טוב מחום ומקור. ישנו גם דגם הנקרא "אלומניום בלגי" המנסה להדמות לחלון הברזל הבלגי. התוצאה לא רעה ובמבחן העלות תועלת הוא עובר יפה.

Reader Interactions

Leave A Reply