עיצוב בתים מבחוץ

עיצוב בתים מבחוץ – לשלב בין החוץ לפנים

אדריכלות ועיצוב חוץ של הבית משפיעים מאד על החזות של הסביבה בה אנו חיים. אין זה משנה אם אנחנו מתכוונים לעיצוב של המרחב הפנימי של הבית או העסק, או למראהו החיצוני של בית, בין אם זה מבנה קטן או גדול, לתכנון הפנימי והחיצוני כאחד, השפעה על התנהלותנו והרגשתנו.

הגינה כחלק בלתי נפרד מהבית

עיצוב בתים פרטיים מבחוץ, לוקח בחשבון את הצרכים של המתגוררים בבית, את אורח חייהם ורצונותיהם, יחד עם נתונים ומגבלות חיצוניות כמו נוף, כביש, מדרכה, עמודי רחוב וכדומה, ויודע לשלבם או להסתירם במידת הצורך. כאשר מדברים על תכנון חיצוני, מתכוונים בדרך כלל לגינה ולמרפסת וכיצד הם משתלבים במעטפת החיצונית של הבית.

הגינה מטבעה מתוכננת להיות ירוקה ופורחת בדרך כלל. אך מלבד היותה אי ירוק של טבע בבית הפרטי ומקום של צל, היא גם מקום שניתן להירגע בו, לארח, לנוח, ולבלות בו. ניתן לתכנן יותר מפינה אחת בגינה. לשלב צמחיה עם שבילי אבנים, מסלעות, מזרקות מים קטנות, ספסל ונדנדה שיוסיפו ממד בלוי נחמד. 

מומלץ להתייעץ עם אדריכל נוף לגבי בחירה של עצים וצמחים מתאימים למקום ותנאיו. כדאי לחשוב על כאלה שימשכו אליהם ציפורים ופרפרים ויהפכו את המקום לפינת חמד שתוסיף צבע ותנועה למקום. אוהבי מוזיקה יכולים לפזר רמקולים קטנים במקומות נסתרים ולחברם למקור השמעה.

תכנון המרפסת

מרפסת היוצאת מהסלון יכולה בהחלט להיות המשכו. גם במרפסת קטנה, מספר עציצים עם צמחים ופרחים יוסיפו לצבעוניות ולריח הנעים שיתפזר באוויר. מרפסות מרוצפת באריחים, בבטון, בעץ הן חלק מהאפשרויות. במרפסת כדאי לתכנן, כמו גם בגינה, אזור לישיבה. יש לזכור את השפעות מזג האוויר כאשר מדברים על עיצוב בתים מבחוץ. גם הריצוף וגם השולחן והכיסאות צריכים לעמוד בפני גשם ושמש וניתנים לתחזוקה קלה.

אם נרצה להוסיף פינת מטבח , ברביקיו ובר במרפסת או בגינה, עלינו לתכנן מקום מוגן מגשם ושמש שיאפשר ניצול טוב של פינה זו. תאורה טובה ומיוחדת יכולה להעניק לפינות שונות בחוץ אווירה מיוחדת. ניתן לקבוע גוף תאורה מרכזי עמיד למים ולשלב גופים קטנים מפוזרים בגינה או במרפסת.

כדאי לתכנן פינה לאחסון רחוקה מהעין. כלי עבודה, מכשירים, צינורות וכדומה יש לאחסן או להסתיר בין הצמחייה למשל.

כל אלה הם אלמנטים חיצוניים שאמורים להשתלב עם מעטפת קירות הבית. חומרים כמו אבנים, עץ, ברזל, שנעשה בהם שימוש בקיר הבית, ישתלבו יפה גם בשימוש זהיר בגינה לדוגמא. בעל מקצוע עם ניסיון יעזור בתכנון נכון ויעיל.

למעוניינים בעיצוב חלקו החיצוני של הבית, כמו גם חלקו הפנימי, מומלץ לפנות לאורלי אביטל אדריכלות ועיצוב פנים. אורלי קשובה לצרכיהם ולרצונות לקוחותיה, ובעלת ניסיון בעיצוב חנויות ובתים.

ניתן ליצור קשר בטלפון  054-2755505