עיצוב פנים לחנויות

עיצוב פנים לחנויות – כדי למשוך כמה שיותר לקוחות

כאשר אנו מדברים על עיצוב פנים לחנויות, למשרדים או לבתים פרטיים אנו מתכוונים לתחום העוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים במבנים. תחום זה התפתח מתחום האדריכלות אך הוא אינו עוסק בתכנון מבנה אלא מפרט תכנונית את החלל הפנימי. עיצוב הפנים מתייחס לצרכים של האדם בחלל, מיקום וגודל החללים השונים, תאורה מתאימה ומגיע גם לפרטי רהוט והלבשת הבית או העסק.

עיצוב חלל חנות חייב להיות יצירתי. מטרתו העיקרית לשרת את החזון של העסק ולהכניס אליו לקוחות. עיצוב טוב יאפשר לקונים לעבור חווית קניה חיובית שבסופה ירכשו מוצרים ואף יחזרו לחנות פעם נוספת.

איך לעצב חנות נכון

ראשית, כדאי להבהיר מהו סוג העסק, מהם המוצרים אותם הוא מוכר ובמה ייחודה של חנות זו על פני אחרות בתחום.  אם ניתן ,כדאי להגדיר מיהם הלקוחות הפוטנציאלים, גברים, נשים, שני המינים, אלה, בין שאר השיקולים ,ייקחו חלק בהגדרת התקציב העומד למטרת עיצוב פנים חנויות מסוגים שונים. לדוגמא: חנות המוכרת  מוצרים בדולר אחד לא תשקיע בריהוט יקר, או חנות שרוב לקוחותיה גברים תעדיף מסלולים קצרים ובולטים כי רוב הגברים אינם אוהבים לשהות זמן ארוך ליד מדפים.

כאשר מדברים על החזית החיצונית של החנות, יש להתייחס לשילוט ולחלון הראוה. השילוט הברור וחלון הראוה יבהירו לקונים באופן מידי מהם המוצרים הנמכרים, ומהו הסגנון של החנות. יש להיזהר מעומס חזותי לבל יבלבל את הלקוחות.

ובתוך החנות, מוצרי החנות הנחשבים מוצרים מנצחים, כדאי שיהיו קרוב לכניסה כך שימשכו את תשומת לבו של הקונה. מומלץ להקפיד על סדר הגיוני של מוצרים על פני מסלול תנועה, אלה יבטיחו כסוי מלא של החנות על ידי הלקוחות. כיתוב מינימלי שאינו מכביד יתר על המידה, מדפים בגובה העיניים ותאורה טובה במקומות המבקשים מיקוד, יוסיפו לחוויה החיובית. כלל חשוב בכל חנות, "לא להתנפל על הקונים".  להיות נגישים. חשוב מאד ליצור מקומות של אינטראקציה בין המוכרים לקונים אך במינון נכון וברגישות. יש לתת כבוד לזמן של הקונה.

להתחדש ולעורר עניין

יש לרענן תצוגות של מוצרים מידי תקופה כדי ליצור תחושת התחדשות ולעורר בלקוח רצון לסייר שוב במקום. בעסקים מתאימים, תצוגה של מוצרים משלימים יכולה להעלות את סך הרכישות. תאורה טובה בחלל החנות, צבעים נעימים לעין המותאמים לסוג העסק ומוצריו, חלל שאינו צפוף יתר על המידה, יאפשרו לקונים לנוע ברצון בין המדפים ויניעו אותם לרכוש מוצרים.

ובסיום, מומלץ להקדיש מחשבה בתכנון נכון של איזור הקופה בחנות. זה המקום אליו יגיע כל קונה. ניתן להפכו לפינת מכירות קטנה נוספת של מוצרים שנעלמו מעיני הלקוח תוך הצגה יפה ומושכת.

כאשר מתכננים הקמת עסק, כדאי להשתמש בשירותיהם של מעצב/ת פנים. אורלי אביטל אדריכלות ועיצוב פנים, היא הכתובת. היא בעלת ניסיון רב עם לקוחות, תוך שיתוף החזון העסקי שלהם, עם ניסיון  בעיצוב פנים, בעיצוב חנויות ומשרדים ועיצוב בוטיק.

למעוניינים, ניתן ליצור קשר בטלפון  054-2755505.