ריאליטי בעמק -תוכניות עבודה

תקציר הפרקים הקודמים

שרון ודורון רכשו מגרש בעמק, מול נוף משגע. גיבשנו תכניות אדריכליות אשר עונות על צרכי המשפחה ומתמודדות עם המדרגה הגדולה שבאמצע המגרש. קיבלנו את אישור אדריכל הקיבוץ והיתר בניה. אנחנו בעיצומם של תוכניות העבודה.

תוכניות עבודה

מה זה בכלל? ובכן, ללא תוכניות עבודה אי אפשר לבנות, אי אפשר לנגר, אי אפשר לבצע חשמל או אינסטלציה. בעלי המקצוע צריכים תוכניות מפורטות המנחות אותם איך לבצע כל פרט בבית. תיק תוכניות עבודה יכול לכלול 70-60 תוכניות ופרטים.

עוד במהלך התיכנון, כבר ראיתי בעניי רוחי הרבה מהפרטים של הבית זה. למשל איך יהיו חלונות הספסל, איזה עובי יהיה השיש שיושבים עליו, איך הוא יפגוש את הקירות משני הצדדים, איך יראו עמודי הפרגולה המחופים אבן, איך יהיה המעבר בין המפלסים בגינה ועוד ועוד. כל הדברים האלו צריכים לבוא לידי ביטוי בתוכנית כדי שגם האנשים המבצעים ידעו בדיוק מה נדרש מהם. הסברים בע"פ לא מספיק טובים ולא מספיק ברורים ונותנים מקום לפרשנויות אישיות מיותרות. אז מהיום שהתוכניות הכלליות מוכנות ונראה שגם ההיתר בדרך, אפשר להתחיל בתוכניות עבודה.

רשימה חלקית של תוכניות עבודה כוללת תוכנית בניה, תוכנית חזיתות, תוכנית גגות, פרטי מדרגות, פרטי ספסלים, תוכנית פרגולה ופרטי עמודים, תוכנית אינסטלציה, תוכניות נגרות לכל המדפים, הארונות, המטבח ועוד ועוד.

הרבה פעמים תוכניות העבודה מתיחסות לבחירת חומרים ספציפית מאוד. למשל תוכנית פריסת אריחים בחדרים רחצה יכולה להעשות רק לאחר שקונים אריחים או את תוכנית אינסטלציה אפשר לתכנן רק אחרי שהחלטנו על ברזים.  אז יצאנו לקניות.

קנינו לשירותי אורחים ריצפה טוסקנית יפיפיה

שירותי אורחים, ריצפה בפרחים צהובים, אריחים קטנים על הקירות וקרניז לסיום.

הקירות יחופו באריחים לבנים 10X10 בגימור עתיק, ולא נשכח את הקרניז לסגירה.

לחדר רחצה הורים קנינו ריצפה טוסקנית אחרת, רומנטית.

חדר רחצה הורים, ריצפה פרחים בטורקיז, קירות בחרסינה לבנה וקרניז לסגירה

גם כאן הקירות יצופו באריחים לבנים מבריקים, עם קרניז יפיפה. דמיונו מראה עם מסגרת ירקרקה בגוון הפרחים שבריצפה.

לחדר הרחצה של הבנים בחרנו אריחים באפור ובאוקר בהיר, בעבודת יד, ליצירת שחמט. בקירות אריחים לבנים וקניז תואם.

חדר רחצה בנים, שחמט של אוקר ואפור בריצפה, חרסינה לבנה בקירות

הנה שירבוט של מה שיהיה.

חדר רחצה

אחרי שרכשנו הכל יכולתי לתכנן את פריסת האריחים על הקירות.

שרון מספרת (לא נגעתי..): "שלב תוכניות העבודה היה מרגש מאוד. לפתע כל החלומות הקטנים, מועלים על הנייר, ומקבלים צורה ושם וצבע. כמובן, שזה שלב נוסף שבו האסימון נפל סופית, והבנו כמה בחוכמה עשינו שבחרנו מעצבת פנים, ועוד אחת כ"כ מוכשרת. אין סיכוי שאדם בלי הבנה וידע בתחום עיצוב הפנים (ולא, לא מדובר רק בשאלה איזה צבע ריצוף לבחור ואיזה אסלה לקנות..), יצליח להתמודד בהצלחה עם שפע ההחלטות והבחירות שצריך לעשות, ובמיוחד שבפרספקטיבה של זמן, לא יתחרט על 90% מהן."

בסופו של תהליך נוצר תיק לא קטן של למעלה מ 60 תוכניות ופרטים. עם התיק הזה ניגשנו לבחור מפקח ולערוך למיכרז קבלנים.

לפוסט הקודם בריאלטי בעמק לפוסט הבא בריאלטי בעמק .

Reader Interactions

תגובות

  1. מקסים!
    אהבתי מאוד את אריחי הרצפה המצויירים, תוכלי לשתף היכן נרכש?
    מחכה כבר לראות את התוצאה הסופית.

Leave A Reply