ריאליטי בעמק – גמר

תקציר הפרקים הקודמים

שרון ודורון בונים בעמק חפר. השלד וגם החומה כבר עומדים. עכשיו צריך לצפות הכל, או במילים אחרות, שלב הגמרים הגיע.

גמר

בשלבי הבנייה מבחינים בין שני שלבי בנייה עיקריים. שלד וגמר.

השלד גמור. עכשיו מתפנים לשלב ישום חומרי הגמר. כל הבחירות, הצבעים, החומרים, הכככלללל, בשלב הזה מתגבש יחד עד לבית המוגמר.

זה שלב עם המון יצירתיות וצבע אבל גם דורש המון הקפדה על הפרטים ותאום בין בעלי מיקצוע רבים מאד..

שלב ראשון, טיח שחור על כל קירות החוץ שזו בעצם מריחת בטון להחלקת הבלוקים וחיזוק כל המבנה למיקשה אחת. הבית עטוף בפיגומים לנוחות הטייחים.

טיח שחור
טיח שחור, עכשיו מקרוב

בחרנו בריקים לכל העמודים: בכניסה, בפרגולה. גם לקיר התומך שבתוך המגרש.

בריקים בכניסה
בריקים על עמודי הפרגולה
קרניז עליון

שימו לב לקרניז האבן בקצה העליון של המבנה. הקרניז שומר על קירות הבית מרטיבות וליכלוך בכך שהוא מרחיק את הגשם מהאזור הרגיש ביותר בקצה בגג. בנוסף הרווחנו גם כותרת בית מרשימה.

שלב שני בוחרים טיח חוץ או "שליכט" בשפה המיקצועית.

התלבטנו בין טיח מינרלי, אהבתי הגדולה, לטיח אקרילי. טיח מינרלי עשוי ממחצב טיבעי. הגוון שלו טיבעי והוא מתקבל במין עננות כי בטבע כמו בטבע אין גוון אחד ודי. זה טיח שמתיישן יפיפה. תמיד כשמשחזרים מבנים לשימור, משתמשים בטיחים מינרלים מסוגים שונים שהיו נהוגים בעבר. למרות כל המחמאות, לטיח הזה יש גם חסרונות. עבודת היישום מורכבת וצריך חומר רב כדי לכסות שטח, בנוסף החומר המינרלי אינו גמיש, כך שכשהאדמה זזה ונוצרים סדקים, הם ניכרים על הבית. בסופו של דבר החומר יוצא יקר. והשאלה שכולנו שואלים, למה תמיד אני אוהב/ת יקר?!

.

לעומתו יש את הטיח האקרילי. כשמו כן הוא, חומר אקרילי, פלסטי, גמיש ומתועש. יכול להגיע בכל גוון, ושומר על גוון אחיד לחלוטין לכל המבנה. הוא גם נוח לישום, ומכסה שטחים עם פחות חומר מאשר הטיח המינרלי. היותו גמיש מקנה לו יתרון במקרה של סדקים במבנה. סדקים קטנים, לא יורגשו בטיח כזה. בטח הבנתם שהוא גם יותר זול.

.

איך מחליטים? משלבים את כל הגורמים יחד. עלות, תוצאה, טעם אישי, יתרונות וחסרונות.  הזמנו דוגמאות כדי להחליט על גוון. החלטנו בסוף על טיח אקרילי אבל בגרגר עדין מאד מאד כך שמתקבל מראה שמאד מזכיר את השליכט המינרלי. יחד עם קרניז האבן התקבלה תוצאה שאהבנו.

.

בחיפושנו אחרי אריחים לגב הכריים נתקלנו באריחים עתיקים יפיפים שפשט לא יכולנו שלא לקחת. שמנו אותם על הקיר בחוץ במרפסת ההורים. מדביקים אותם לקיר לפני עבודת הטיח.

אריחים עתיקים, המאה ה-18. קרמיקה מצויירת בעבודת יד
אריחים שקועים בקיר לפני שכבת טיח סופית

שרון: "אכן, כמו שאורלי כותבת, נדרשת עבודת תיאום ופיקוח רבה בשלב זה. הריצות, ההתרוצצויות , כאבי הראש וההחלטות נופלות על כתפי הבונים. כמובן שבכל מה שקשור להחלטות עיצוביות סמכנו ונעזרנו באורלי, אבל עדיין המעמסה והלחץ גדולים לאין שיעור לעומת שלב השלד. החלום הישן שלי היה לעשות חלונות בלגיים ברזל, אבל לבסוף, משיקולי עלות ופרקטיות "ויתרתי" לטובת פרופיל דמוי בלגי מאלומיניום, אבל לא הסכמתי להתפשר על עובי הפרופיל כך שהמראה יצא קרוב כמה שיותר לברזל. הבריקים היו גם חלום ישן, והמראה האותנטי כ"כ של האבנים העתיקות מפירוק שבה אותנו. בדיעבד, על קרניז אבן החלילה היפהפייה היינו מוותרים והולכים על משהו צנוע יותר ועדיין פרקטי, אבל זה כבר סיפור אחר.

הנה הבית סוף טיח, ואמצע הרכבת חלונות.

הבית מטוייח, מתקינים חלונות

לחלונות השתמשנו בפרופיל אלומיניום דק במיוחד, למראה עדין ככל שניתן.

התקנת החלונות
טיח, בריקים וחלונות
חזית הבית

הבית מטויח והחלונות מותקנים. שניכנס הביתה?

בפוסט הבא.

.לפוסט הקודם בריאלטי בעמק לפוסט הבא בריאלטי בעמק

 

Reader Interactions

תגובות

  1. tאורלי
    וואו
    אין עליך, רוצה להגיד לך כבר הרבה זמן שמבחינתי את המעצבת שאני הייתי בוחרת לעיצוב הבית שלי אף על פי שגם אני בתחום….ואם זו לא מחמאה….את אחת הטובות אם לא ה בארץ!!! לטעמי כל מה שאת עושה בובה
    שמחה לראות איך את מתקדמת בתחום כל הכבוד ומתה לראות את הבית הזה מבפנים
    חבל שלא נישארנו לעבוד יחד גם אחרי הלימודים. יש לנו שפה מאד משותפת..אם יום אחד תצטרכי עוד עזרה אל תהססי לפנות אלי. הכבוד יהיה לי!
    חוץ מפירגון אני רוצה להראות לך כריות מהממות שאני מעצבת ותמונות כי נראה לי שאת תחברי ואולי הבית הזה ירצה קצת ממה שלי יש להציע?

    בואי נדבר ואני אשאל כמה שאלות ואז אשלח לך דוגמאות רלוונטיות….יאלה?
    סופש נעים. דפנה 0507572661

  2. אורלי שלום,
    אהבתי את המסגרות העדינות סביב החלונות שבקומה השניה! האם יש להם שם? כיצד עושים אותן?

    תודה רבה!

Leave A Reply