ריאליטי בעמק -היתר

תקציר הפרקים הקודמים

שרון ודורון רכשו מגרש בקיבוץ בעמק חפר, מול נוף משגע. גיבשנו תכניות אדריכליות אשר עונות על צרכי המשפחה ומתמודדות עם המדרגה הגדולה שבאמצע המגרש. קיבלנו את אישור אדריכל הקיבוץ וקדימה להיתר הבניה.

ההיתר

בניית בית היא הגשמת חלום. התהליך הוא ארוך, מיום רכישת המגרש ועד הכניסה לבית יכולות לעבור אפילו שלוש שנים. אם אני, בקצרה, מנסה לתאר את רגשות הבונים לאורך התהליך אז הם כאלו: התרגשות ויצירתיות בכל תהליך התכנון, עצבנות, תסכול ואיטיות בכל התהליך הבירוקראטי מול הרשויות עד קבלת היתר, שוב התרגשות- הרגשה שהחלום ביד בזמן בניית השלד, ואז חוזרים שוב לאיטיות הזוחלת שהייתה קודם, משום ששלב הגמר הוא ארוך ומיגע ודורש הקפדה על פרטים רבים.

אז עכשיו אנחנו בשלב ארוך, מתסכל ואיטי. אני חייבת להסתייג ולומר, שלנו ,אנשי המקצוע, התהליך לא נורא קשה כי אחד, אנחנו רגילים, ושתיים רוב ההערות הן ממש פשוטות לפתרון ובד"כ די טכניות כגון: חסרים פרטי שער, חסרות מידות גובה, פה ושם, וכו'.

אז זהו הגשנו את התוכניות. הגשת התוכנית מתבצעת על "גרמושקה" שזה גיליון גדול מאוד המכיל את פרטי הבונים, פרטי המגרש, התוכניות, החזיתות והחתכים ועוד שאר דרישות מקומיות, כל ועדה ודרישותיה.

חיכנו עד שהתכנסה הועדה לתכנון ובניה, חיכינו עוד קצת לתוצאות וגילינו לאכזבתנו שלא עברנו. היו כל מיני הערות קטנות אבל ההערה המשמעותית היתה דווקא לא על המבנה אלא על מדרגות החוץ שגישרו על המדרגה שבין המפלסים במגרש. המדרגות נבנו לצד קיר תומך קטן שעצר את האדמה בין שני המפלסים. הקיר הקטן היה מחוץ לקווי הבנייה ולכן לא אושר, למרות שהוא הכרחי.

מדרגות חוץ ישנות – שימו לב לעיגול הצהוב שמדגיש את המדרגות והקיר התומך

מצאנו פתרון, המדרגות עצמן יתמכו את האדמה, כלומר מתחתן יהיה הקיר. מהלך המדרגות שונה קמעה ונראה שנפתרה הבעיה. חיכינו לוועדה הבאה.

מדרגות חוץ מאושרות

הפעם עברנו, שוב לא ממש חלק כל מיני תיקונים קטנטנים וזהו נגמר.

שרון מספרת: "אפילו שב-STATE OF MIND שלנו היינו מוכנים נפשית לתהליך הארוך והמייגע, וקיבלנו אזהרות אינספור מכל הסביבה, עדיין זה לא קרוב כמו לעבור את תהליך ההיתר בתכל'ס על בשרך. מצד אחד אתה נרגש ומלא ציפייה , וסופר את הדקות עד לקבלת ההיתר, ומצד שני- הריצות לקבלת כל האישורים והחתימות, הכספים שזורמים כמו מים לכל דכפין, ההתמודדות מול הבירוקרטיה , הטלפונים האינסופיים והרשעות (כן- פשוט רשעות) של האנשים הקטנים שיושבים ברשויות השונות- אינה פשוטה כלל וכלל. בשלב מסוים כבר הפסקנו לחשב כמה זמן עבר מרגע התחלת התהליך ועד קבלת ההיתר, אבל במבט לאחור- אין לי מושג איך עברנו את זה.."

אחרי שהתוכניות מאושרות יש את שלב החתימות, הבונים מקבלים רשימה של אנשים וספקים שאיתם הם צריכים להתקשר כמו למשל מכון התקנים, חברת חשמל  ואתר לפינוי פסולת. לאחר השלמת כל החתימות קיבלנו את ההיתר.

כל תהליך ההיתר לקח שמונה חודשים.

קדימה לסיים תוכניות עבודה (שכבר בעבודה מתקדמת) לצאת למכרז קבלנים.

לפוסט הקודם בריאלטי בעמק לפוסט הבא בריאלטי בעמק .

Reader Interactions

תגובות

Leave A Reply